Saturday, July 18, 2009

Jumpa lagi..

Pejam celik dah hampir sebulan blog ku ini sunyi sepi...sempat jengah jer tp x smpat tulis apa2...ni ada la sikit2 tambahan... Cerita tentang muffin, aku mendapat order berderet selepas dipromosi my best fren... Dugaan juga buatku.... " Ina , ramai yg nak oder ni... aku ada list utk hang...karg aku anto...oder2 tu nak lusa tau" Begitu lah cal my b.fren tadi..... terkedu aku kejap bila tgok list yang berderet tu... "Lusa..?"..Lusa tu jugak my hubby dah selamat o/station di KL...bermakna aku keseorangan lagi menyiapkan tempahan tu...

Mula ptg hingga ke mlm aku siapkan muffin pisang, cok.cip & raisin vanilla sebayak 48 peket kali dgn 6 biji setiap satunya.... tak sangka aku boleh jadi sekuat itu berhadapan dgn muffin tu sorang diri... Aku tawakal aje sambil berselawat...

Kesimpulan yang aku dapat yg boleh memotivasikan diri aku sebenarnya ialah... di mana ada kesungguhan, di situ ada kejayaan... Allah dah bagi jalan...kita sebagai hambaNya perlu berusaha lebih utk menggapai bulan di langit atau memetik bintang di angkasa...

Kdg kalaorg berkata, kau tu lemah lembut lah, larat ke buat semua tu... kekuatan fizikal hanya di mata kasar...namun kekuatan dalaman mampu menempuh apa shj... itu letaknya semangat aku sebenarnya... Aku lebih meletakkan Allah lebih daripada segala2NYa...jadi tidak perlu gusar hatta apa yg bakal terjadi...doa merupakan senjata ampuh mampu menebas semua halangan...

So, jengok2lah muffin ku di bawah ini ye...

No comments:

Post a Comment